We bevinden ons momenteel middenin de tweede coronagolf. Misschien werk je thuis of heb je een vitale functie waarvoor je niet gemist kan worden. Kortom, we komen er niet onderuit dat het jaar 2020 er anders uitziet dan verwacht.

Wanneer je thuiswerkt, is het soms lastig om een bepaald ritme te behouden. Vanuit je bed schuif je –dan al niet in pyjama- door naar je kantoorruimte om daar vervolgens alleen achter vandaan te komen om naar het toilet te gaan of om even een broodje te smeren. Of je brengt en haalt de kinderen nog even naar- en van school.
Hoe zorg je, ondanks de coronamaatregelen, dat je toch een gezonde leefstijl behoudt?

Gezonde leefstijl betekent in coronatijd niet ineens iets heel anders dan normaal, het is wellicht lastiger omdat je niet dagelijks op een andere locatie wordt verwacht. Enkele tips:

  • Probeer elke dag rond dezelfde tijd op te staan en weer naar bed te gaan;
  • Beweging is goed, meer bewegen is beter. 150 minuten matig intensieve beweging per week wordt minimaal aangeraden, maar ook lang achtereenvolgend stilzitten vormt een probleem voor je gezondheid. Zet je wekker elk half uur even om een paar minuten van je plek te gaan;
  • Een half uur wandelen tijdens de lunchpauze en/of na het avondeten;
  • Zorg voor vaste eetmomenten;
  • Let op gezonde voeding (De schijf van Vijf van het Voedingscentrum, zie ook https://www.voedingscentrum.nl/nl/gezond-eten-met-de-schijf-van-vijf.aspx);
  • Bedenk van tevoren welke maaltijden je ’s avonds gaat maken, plan vooruit;
  • Zorg voor voldoende ontspanning: lees een goed boek, luister naar je favoriete muziek, dans of bel een familielid, vriend of vriendin.

En misschien wel het belangrijkste: wees lief voor jezelf! Loopt het niet zoals je gepland had, dan is er morgen weer een nieuwe dag.

Weet je wel wat je kunt doen voor een gezonde leefstijl, maar niet hoe te beginnen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op via whatsapp, mail of telefoon.
Het is ook mogelijk om online een coachtraject te beginnen, waar jij je prettig bij voelt.